فرم بریف لوگو چیست و باید و نباید های آن؟
فرم بریف لوگو یک سند و ابزار کمکی است که به عنوان راهنما برای طراحان گرافیک در طراحی لوگو استفاده میشود. این فرم اطلاعاتی از مشتری درباره نیازها و انتظاراتش از لوگو جمعآوری میکند. معمولاً شامل موارد زیر است:
فرض کنید شما میخواید برای خونتون کمددیواری بزنید، اول میگردین دنبال یه mdf کار حرفه ای که هم کیفیت کارش هم قیمتش مناسب باشه هم برخوردش با مشتری خوب باشه. بعد ازینکه پیداش کردین قبل از شروع کار یسری سوالایی مثل: رنگ دلخواهش، متراژش، کمد چند طبقه داشته باشه، چندتا کشو، چقدر عمقش باشه، جنس دسته هاش، جنس چوبش و... ازش میپرسین.
وقتی که تمام سوالات ایشون رو پاسخ دادین براتون میگه چقدر زمان ساختشه، قیمتش چقدره و... در صورتی که از طرف شما تایید گردید با پرداخت مبلغ توافقی طبق قوانین طراح کار شما رو شروع میکنه.
طراحی لوگو هم مثل بقیه مشاغل هست. چرا که لوگو نماد کسب و کار شماست و غیر قابل تغییر پس حتما باید با طراح همکاری کنید و موارد مورد نیاز رو در اختیارش بزارید و هرگز این جواب رو که بعضیا میگن مثل: شما خودت طراحی باید بدونی چی به کار من میخوره و اگه حرفه ای بودی بلدی خودت چی در بیاری رو نگید. چون طراح باید بدونه چه سبک لوگویی میپسندی. اگه شما میگی تصویری بعد میگی اسمم هم باشه و سبک کاری رو که میپسندی نمیگی باعث میشه طراح سردرگم بشه ولی اگه به عنوان مثال بگی سبک کار تلفیقی.لاتین رو بیشتر میپسندم.از این المان خوشم میاد توی لوگو باشه.رنگ قرمز و... خب مسلما طراح راحتتر و بهتر متوجه میشه چی میخوای و پروژه خیلی خوب پیش میره و سریعتر به نتیجه میرسه.
پس در صورتی که شخصی بدون بریف برای شما طراحی کرد و خیلی از طرح خوشتون اومد قطعا در آینده به مشکل میخورید و باید یه هزینه دیگه برای یه لوگوی جدید بپردازید. پس برای سفارش لوگو عجله نکنید و با حوصله به سوالات طراح پاسخ دهید اگه که نتیجه حرفه ای میخواهید.
دلیل لزوم پر کردن فرم بریف توسط سفارش دهنده برای طراحی لوگو چیست؟
مهمترین قسمتی که برای هرکار وجود دارد مذاکره بین طراح و سفارش دهنده است. در طراحی لوگو مهمترین گام مذاکره میباشد. اما نکته ای که وجود دارد نحوه پر کردن فرم بریف لوگو است.
قبل از پرکردن فرم بریف و سفارش با تمام افرادی که نیاز به مشورت آنها دارید صحبت کنید و موارد را با توجه به نظرات کلی پر کنید چرا که بارها اتفاق افتاده که پس از طراحی لوگو توسط طراح، سفارش دهنده عذر و بهانه هایی از قبیل عدم رضایت خانواده، همسر، همکار، فامیل و... آورده که این موضوع کاملاً غیر حرفه ای و غیر تخصصی می باشد.
ابتدا باید این موضوع را بدانید که سفارش لوگو را باید صاحب برند خود به تنهایی انجام دهد و تمام موارد مورد نیاز را در فرم بریف تک به تک لحاظ کند و در صورتی که به اصول و قواعد ضربه ای وارد نمیکرد طراح آن ها را در طرح شما لحاظ میکند چرا که اگر شما بخواهید نظر تک تک افراد را بعد از طراحی اتود لوگو بپرسید و طرح را کامل تغییر دهید طراح باید ماه ها روی طرح شما کار کند و این پروسه شامل هزینه های اضافی می باشد. پس قطعا در زمینه طراحی لوگو قواعدی وجود دارد که در ابتدا باید آنها را بدانیم.
فایل world و Pdf بریف لوگو را برایتان به صورت رایگان گذاشتم و میتونید دانلود کنید و برای ثبت سفارش در تلگرام ارسال فرمایید تا سفارشتان طبق توضیحات شما شخصی سازی شود و توضیحات مورد نیاز و قیمت خدمتتان ارسال شود در صورت تایید شما لینک سفارشتان در سایت برایتان ارسال می شود و بعد از پرداخت طراحی شما شروع میشود و مراحل آن از ابتدا تا پایان کار در تلگرام خدمتتان ارسال میشود.
برای دانلود فرم بریف لوگو از طریق لینک زیر اقدام کنید
امیدوارم مطالب مفید بوده باشه براتون خوشحال میشم نظرتون هم ثبت کنید:)